ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ
Αν ήταν ανάγκη απ? την αρχή, χωρίς περιφράσεις και εκτεταμένες αναλύσεις, να οριοθετήσω τη θέση και την αξία του έργου του Νίκου Γκάτσου στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, θα έλεγα πως είναι ένα από τα σπάνια εκείνα κεντρικά δημιουργήματα που συμβάλλουνε κατά πρώτο λόγο, στη διαμόρφωση σταθερών αντικειμενικών γνωρισμάτων

Αποκοιμήθηκα, έχοντας ακόμα νωπή την αίσθηση του στίχου από το θάνατο του Ακρίτη: "Έχετε πάντοτε ας τον νουν μελέτην του θανάτου". Ονειρεύτηκα ένα Αιγαίο, φωτεινό, όλο νησιά, κορίτσια και γλαυκό χρώμα, ψάχνοντας να βρω λίγο λευκό περιθώριο εφημερίδας για ένα αυτόγραφο του Ο.Ελύτη. ενός ποιητή που μας άφησε φεύγοντας την ορφάνια,

(Προβλήματα ποιητικής τέχνης στο έργο του Σεφέρη)

   1941-1944 "1 Γενάρη 1941 - 31 Δεκέμβρη 1944" είναι τα χρονικά όρια που καθόρισε ο ίδιος ο Σεφέρης για τον Δ? τόμο του ημερολογίου του με τον τίτλο Μέρες. Το πρώτο ποίημα της συλλογής Ημερολόγιο καταστρώματος, Β? τον τίτλο "Μέρες Ιουνίου ?41" έχει την τοπική και χρονική ένδειξη σύνθεσης : "Κρήτη - Αλεξάνδρεια - Νότιος Αφρική, Μάης - Σεπτ. 41", ενώ

Μια διάλεξη στη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΙΤΗ ΛΑΣΚΑΡΙΔΟΥ, 12/12/2004
  Θέλω κατ? αρχήν να ευχαριστήσω τη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ KAITH ΛΑΣΚΑΡΙΔΟΥ για την ευγενική της πρόσκληση. Από όσα μπόρεσα να διαπιστώσω, διαβάζοντας τα προγράμματα προηγούμενων εκδηλώσεων που είχε την καλοσύνη να μου στείλει η κ. Κυπαρίσση, πρόκειται για ένα χώρο που λειτουργεί ως μια πραγματική όαση πολιτισμού μέσα στο άγονο και αντιπνευματικό τοπίο που μας περιβάλλει από παντού.