Η κουβέντα γύρω από την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα όλο και φουντώνει. Δεν είναι όμως λίγοι εκείνοι που δεν ξέρουν με λεπτομέρειες τις περιπέτειες των αριστουργημάτων της κλασικής Αθήνας, από τότε που ο λόρδος 'Ελγιν τα απομάκρυνε Βίαια από τον Παρθενώνα μέχρι και σήμερα. Η λύση βρίσκεται στο Διαδίκτυο. Και μάλιστα στην ιστοσελίδα του αυστραλιανού μουσείου Powerhouse Museum,

Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2002 έγιναν στο Πειραιά στη συμβολή των οδών Καραΐσκου και Διός Σωτήρος, τα αποκαλυπτήρια της προτομής του ποιητή Νικηφόρου Βρεττάκου από τον Δήμαρχο Πειραιά κ. Χρήστο Αγραπίδη. Η προτομή του ποιητή έχει φιλοτεχνηθεί από τον γλύπτη Νίκο Περαντινό και προσφέρθηκε στην πόλη του Πειραιά από τα παιδιά του ποιητή κ. Κώστα Βρεττάκο και κ. Τζένη Παπαδημητρίου- Βρεττάκου.

Λοιπόν πάλι εδώ. Πολλές φορές πριν γράψω σκέπτομαι και σκέπτομαι πολύ. Προσπαθώ αυτό που νοιώθω να βγει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από μέσα μου. Να είναι ότι πιο αντιπροσωπευτικό της σκέψης μου. Εκεί πιστεύω είναι και το πρόβλημα του κινηματογράφου μας ότι κάποιες ιδέες γίνονται πράξεις αλλά πάρα πολλές πράξεις δεν υπήρξαν ποτέ ιδέες..

Μια από αυτές τις μέρες ίσως αξίζει, να προσπαθήσουμε να μάθουμε για ποιο λόγο ζούμε δύσκολες καταστάσεις. Ίσως είναι μια αρχή για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τον εαυτό μας αλλά πολύ περισσότερο τους άλλους γύρω από αυτόν.', 'Είναι ίσως η εποχή για αναζήτηση κάποιων άξιων που νομίζαμε ότι έχουν χαθεί. Αξίες όμως που ήταν δίπλα μας αλλά εθελοτυφλώντας τις προσπερνάγαμε αφήνοντας το είναι μας σε μια ψεύτικη νηνεμία που μόνο εμφανισιακα ήταν κάλμα, γιατί από κάτω τα ρεύματα έτρεχαν με διαβολεμένο ρυθμό παρασύροντας ότι προσπαθούσε να μείνει αμετακίνητο στον έσω-εξωτερικό μας κόσμο.

 Χαίρεται. Ποτέ δεν ήμουν καλός στους χαιρετισμούς αλλά μιλώντας την γλώσσα που μ΄ αρέσει - ΓΛΩΣΣΑ ΚΟΙΝΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ - την γλώσσα του κινηματογράφου. Πιστεύω πως ο χαιρετισμός μου απευθύνεται σε πάρα πολλούς, περισσότερους από όσους ελπίζω ότι θα διαβάσουν αυτά πού γράφω, αλλά λιγότερους απ' αυτούς που θα απογοητευτούν ή θα έχουν διαφορετική άποψη από αυτή του υπογράφοντα.