Π.Φ.Σ.Β. - He.S.Li.F. Forum Index Π.Φ.Σ.Β. - He.S.Li.F.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΦΟΡΟΥΜ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ - HELLENIC(GR) SCHOOL LIBRARY FORUM
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Κείμενο πρός τα ΜΜΕ, Δ.Πύλες, ΥΠΕΠΘ, ΟΛΜΕ (10/6/05)

 
Post new topic   Reply to topic       Π.Φ.Σ.Β. - He.S.Li.F. Forum Index -> Δελτίο Τύπου - Press Articles
View previous topic :: View next topic  
Author Message
arttor
Διαχειριστής-Administrator


Joined: 17 Oct 2001
Posts: 100
Location: 3ου Γυμνασίου Κερατσινίου, Αττικής, τηλ: 0104082365

PostPosted: Fri Jun 10, 2005 9:04 am    Post subject: Κείμενο πρός τα ΜΜΕ, Δ.Πύλες, ΥΠΕΠΘ, ΟΛΜΕ (10/6/05) Reply with quote

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΦΟΡΟΥΜ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ (Π.Φ.Σ.Β)
(http://3gym-kerats.att.sch.gr/library/forum)


"Κατοικώ την πιο μικρή χώρα, με το πιο μικρό σπιτάκι,
το πιο μικρό αυλιδάκι και τις πιο μεγάλες γλάστρες του κόσμου.
Το ποτίζειν τες είναι υπόθεση κρατική.
Το χαριεντίζειν τες, δική μου".

Οδυσσέας Ελύτης, Ο κήπος με τις αυταπάτες


Εκπαιδευτικοί Υπεύθυνοι των Σχολικών Βιβλιοθηκών:
«Υπάρχουμε ή μήπως πρόκειται για ψευδαίσθηση;»


Εδώ και 5 χρόνια,, εμείς οι εκπαιδευτικοί που οριστήκαμε υπεύθυνοι των 450 Σχολικών Βιβλιοθηκών (Σ.Β), του ΕΠΕΑΕΚ έχουμε αναλάβει ένα έργο πρωτόγνωρο για την Ελληνική Εκπαίδευση και για εμάς τους ίδιους. Γοητευτικό, δημιουργικό, αξιόλογο.

Σε όλο αυτό το διάστημα παρακολουθούμε με προσοχή τα σχετικά άρθρα που έχουν κατά καιρούς δημοσιευτεί στον Τύπο, άλλα κριτικά ή επικριτικά απέναντι στους αρμόδιους φορείς, κάποια ενθουσιώδη. Στο σύνολό τους οι υπογράφοντες, είτε είναι εκδότες, είτε βιβλιοθηκονόμοι, είτε δημοσιογράφοι, αναγνωρίζουν την αξία αυτού του νέου θεσμού, προτείνουν τρόπους να ενισχυθεί, να εμπλουτιστεί, να αποδώσει καρπούς.

Αντικείμενο κριτικής βεβαίως τα τελευταία 2 χρόνια είναι η ίδρυση των νέων βιβλιοθηκών (που τελικά θα είναι μόνον 268!! - προφανώς αυτά τα φυτώρια ουσιαστικής γνώσης δεν ευδοκιμούν στα μέρη μας), η οικονομική ενίσχυση για εμπλουτισμό των Βιβλιοθηκών, η επιλογή των βιβλίων, η στελέχωση που θα έπρεπε να γίνει με τρόπο όχι αποσπασματικό, και άλλα πολλά.

Θα επιθυμούσαμε, βεβαίως, όλον αυτόν τον καιρό, να υπήρχαν επίσημες απαντήσεις από τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου, για όλα τα παραπάνω. Εμείς πάντως, με την επιστολή μας αυτή δε θα σταθούμε σε αυτά τα θέματα που είναι λίγο πολύ γνωστά. Θα σταθούμε στο εξής:

Η εικόνα που με αυτόν τον τρόπο βγαίνει από τον Τύπο, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα; Μπορεί να γίνονται αναφορές στο εύρος των δυνατοτήτων που προσφέρονται από αυτούς τους νέους σχολικούς χώρους, όμως πού είναι η αναφορά στο κατά πόσο αυτές οι δυνατότητες έχουν αξιοποιηθεί, στις υπάρχουσες βιβλιοθήκες;

Εκείνο που μας κάνει εντύπωση, είναι η συχνά-πυκνά επαναλαμβανόμενη αναφορά σε «άδειες», «κενές», «έρημες», «αραχνιασμένες» (!!!) βιβλιοθήκες, «θλιβερές» εικόνες, «αχρηστία» και άλλα παρόμοια.

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε εδώ τον Κο Καρκαγιάννη, ο οποίος, αφ' ότου προσκλήθηκε από υπεύθυνους βιβλιοθηκών, έχοντας αφιερώσει σειρά αξιόλογων άρθρων στο θέμα, σε επόμενο δημοσίευμά του (Καθημερινή, 20/2/05), μίλησε με θέρμη για όσα είδε και πρόσθεσε και αυτή την όψη στην κριτική του. Ενδεικτικό επίσης είναι ότι και η Κα Σελλά, που έγραψε στην Καθημερινή της 20/4/05 για «ανύπαρκτες έως ελάχιστα λειτουργούσες σχολικές βιβλιοθήκες», μετά από προσωπική πάλι επαφή μαζί μας, στο επόμενο άρθρο της, τρεις μέρες αργότερα, αντέταξε και εκείνη τη δική μας προσφορά στη σιωπή της πολιτείας: την ευχαριστούμε γι αυτό."

Αντιθέτως, σε άλλο δημοσίευμα, του Κου Ντελόπουλου (13-2-2005), αναφέρεται ότι:

α) οι καθηγητές σπούδασαν άλλες επιστήμες και αντί να τις εξασκούν στις αίθουσες διδασκαλίες έγιναν υπεύθυνοι Σ.Β.
β) με τη λογική που επιτρέπει στους καθηγητές να είναι υπεύθυνοι Σχ. Bιβλιοθηκών θα μπορούσαν και οι Bιβλιοθηκονόμοι να κάνουν τους εκπαιδευτικούς. Παρόμοιες αναφορές είχαν προηγηθεί στον τηλεοπτικό σταθμό SEVEN Αττικής, στις 31/6/2002, στην εκπομπή: "Φάκελος Παιδεία".

Εμείς, σαν υπεύθυνοι για την πραγμάτωση του έργου που περιλαμβάνει την καθημερινή επαφή με τους χρήστες των βιβλιοθηκών, μαθητές πρώτα και κύρια, καθηγητές και εξωσχολικούς, που περιλαμβάνει επίσης οργάνωση, φροντίδα, προώθηση, ενημέρωση, δημιουργία καλού κλίματος, δεν είμαστε αρμόδιοι να παρουσιάσουμε την κατάσταση στις πραγματικές της διαστάσεις; Δεν έχουμε ακουστεί μέχρι τώρα. Κάποιοι άνθρωποι μόνον, που πονούν ιδιαίτερα τον χώρο της Παιδείας, μπήκαν στον κόπο να μας ψάξουν. Και έμειναν εντυπωσιασμένοι:

Θεατρικά δρώμενα, μουσικές συναυλίες, ομιλίες συγγραφέων, έκδοση περιοδικών, βιβλιοπαιχνίδια, ξενάγηση μαθητών, αφιερώματα (π.χ. Μαθηματικά και Ποίηση, Βιβλιομαγεία, Ιστορία της Γραφής, Λογοτεχνία και κινηματογράφος), μαθητικοί αγώνες σκακιού, γνώσεων, καλλιτεχνικοί, λογοτεχνικοί, όπως αυτοί προβάλλονται από τις ιστοσελίδες των σχολικών βιβλιοθηκών, που επίσης φιλοξενούν και τις μαθητικές εργασίες που παρουσιάστηκαν στο φιλόξενο χώρο τους. Πολλές βιβλιοθήκες πραγματοποιούν ημερίδες και σεμινάρια με θέμα το ρόλο τους στη σημερινή εκπαίδευση, όπου και ανταλλάσσονται πολύτιμες εμπειρίες κι απόψεις. Ηλεκτρονικά δε, το Πανελλήνιο Φόρουμ Σχολικών Βιβλιοθηκών (Π.Φ.Σ.Β.) (http://3gym-kerats.att.sch.gr/library/forum), αποτελεί έναν κοινό τόπο συνάντησης, συζήτησης και εξεύρεσης λύσεων για τα προβλήματα που ανακύπτουν.
Το τελευταίο προϋποθέτει διαρκή ενημέρωση για τα τεκταινόμενα στο χώρο του βιβλίου και της εκπαίδευσης. Μέσα στην πολυσχιδή δραστηριότητα των υπευθύνων σχολικών βιβλιοθηκών, η οποία περιέχει τη βιβλιοθηκονομική, γραμματειακή, επιστημονική πλευρά, πρωτεύει ο εκπαιδευτικός και παιδαγωγικός μας ρόλος. Ως υπεύθυνοι των σχολικών βιβλιοθηκών υποστηρίζουμε τα ποικίλα προγράμματα της κάθε σχολικής μονάδας (Αγωγή Υγείας, Περιβαλλοντική εκπαίδευση, πολιτιστικά, Ευέλικτη ζώνη) αξιοποιώντας όλα τα μέσα που διαθέτει μια Σ.Β. ΕΠΕΑΕΚ (οπτικοακουστικά, έντυπα και ηλεκτρονικά), αποδελτιώνουμε υλικό για την ενημέρωση του διδακτικού προσωπικού, εκπαιδεύουμε τους μαθητές στην αναζήτηση πληροφοριών, συντάσσουμε ερωτηματολόγια. Όλα αυτά χωρίς να πάψουμε να λειτουργούμε με την παιδαγωγική ευαισθησία που απαιτεί ο χώρος και ο ρόλος μας, ερχόμενοι σε καθημερινή επαφή με τους μαθητές που μέχρι πρότινος διδάσκαμε και τώρα προσεγγίζουμε μέσα από τον γοητευτικό κόσμο της πληροφορίας.

Το αίτημα των βιβλιοθηκονόμων για προσλήψεις, δεν προσκρούει στη δική μας απασχόληση στο χώρο των Σ.Β., εφ' όσον οι βιβλιοθήκες αυτές χρειάζονται τη συνεργασία εκπαιδευτικών και βιβλιοθηκονόμων, κάτι που επίσης εξαγγέλθηκε με την υπουργική απόφαση 128800/Γ7/19-11-03. Εκεί γινόταν λόγος για συντονιστές, που θα βοηθούσαν στο έργο μας και θα προωθούσαν τη συνεργασία των βιβλιοθηκών. Αν και διαφωνούμε επί του διαδικαστικού, δεν ευθυνόμαστε εμείς που η παραπάνω εξαγγελία ουδέποτε υλοποιήθηκε.

Διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις αίθουσες διδασκαλίας και στη Σ.Β. δεν μπορούν να υπάρξουν. Μην ξεχνάμε ότι η διδασκαλία των δεξιοτήτων στη χρήση της βιβλιοθήκης (library skills) δεν γίνεται παρά μόνο σε σχέση με τα διδασκόμενα μαθήματα. Ο κυρίαρχος ρόλος της Σ. Β. είναι η αναζήτηση και η κριτική εξέταση της γνώσης, η διδασκαλία με εφαρμογή μαθητοκεντρικών-ενεργητικών προτύπων. Η διδασκαλία αυτή σε ποιους ακριβώς θα ανατεθεί, αν όχι σε εκπαιδευτικούς; Γιατί σε όλο τον κόσμο οι Σ.Β. στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς υπευθύνους (Teacher Librarians), που πρώτα απ' όλα είναι εκπαιδευτικοί και κατά δεύτερο λόγο έχουν και ειδικές γνώσεις σχολικής βιβλιοθηκονομίας; Υπ' όψιν ότι στο εξωτερικό προσφέρονται από τα παιδαγωγικά τμήματα μεταπτυχιακά προγράμματα σχολικής βιβλιοθηκονομίας (Teacher Librarianship).

Το ωράριο σε αυτή τη θέση, ξεπερνάει κατά πολύ το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών και καταστρατηγεί τα εργασιακά μας δικαιώματα ως εκπαιδευτικών.
Και όμως! Πολλές φορές δε φτάνει για να ολοκληρωθούν οι εργασίες ρουτίνας, πόσο μάλλον να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν ιδέες. Αυτό για τους περισσότερους είναι μια πρόκληση που τη δεχόμαστε, από μεράκι, αγάπη για το βιβλίο, τη γνώση και τη μετάδοσή της, τον πολιτισμό, τους μαθητές. Χρειαζόμαστε όμως, αν μη τι άλλο, αναγνώριση των προσπαθειών μας. Ιδιαίτερα από τον εκπαιδευτικό κόσμο. Σε μερικές περιπτώσεις είναι τόση η άγνοια, που μας ρωτούν αν παίρνουμε... επίδομα, ή αν παράλληλα διδάσκουμε, ή σχολιάζουν... την καλοπέρασή μας!
Όταν έρχονται όμως τα μέλη μας για δανεισμούς, φωτοτυπίες, περιήγηση στο διαδίκτυο, συμβουλές, χαλάρωση, μουσική, σκάκι, συζήτηση, αναζήτηση, ο ρυθμός είναι πυρετώδης, απαιτητικός. Δεν υπάρχουν νεκρές βιβλιοθήκες. Πρόκειται για μύθο. Απλώς, αυτές οι όμορφες και άμοιρες και παραμελημένες -από τους αρμόδιους- βιβλιοθήκες, «είναι ακόμα ζωντανές» και θέλουν κι αυτές επιβράβευση, στήριξη, τροφή και οξυγόνο, όπερ σημαίνει, -πιο πεζά-, φροντίδα, αναγνώριση και... χρήματα!!

Πιστεύουμε πως αυτό που χρειάζεται είναι χρόνος για να αλλάξουν διάφορες νοοτροπίες, βούληση, πολιτική, αλλά και από εμάς τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, που χρειάζεται να σπάσουμε το κέλυφος της συνήθειας, -ας μην παραγνωρίζουμε τη δύναμή της-, και να αντλήσουμε από το μικρό αλλά γεμάτο θησαυρούς απόκτημα των σχολείων μας. Ας μην επιχειρούμε να προωθήσουμε ό,τι καλό, μόνο με τις αιώνιες και απαράλλαχτες αρνητικές επισημάνσεις. Όσο για εμάς, τους υπευθύνους, υπάρχουν πολλοί με το «κουσούρι», του δάσκαλου, που επιμένουν να συνεχίζουν με ζήλο το διδακτικό έργο μέσα από έναν άλλο χώρο, μέσα από άλλες συνθήκες.

Περιμένουμε την ανταπόκριση των ενδιαφερομένων, αρθρογράφων, αρμοδίων... Η νέα σχολική χρονιά πλησιάζει και δεν ξέρουμε αν και πόσο είναι καλό να επενδύουμε ψυχικά σε ένα τέτοιο έργο, αν οι βιβλιοθήκες που αγαπήσαμε, από εδώ και στο εξής, με μας ή χωρίς εμάς, θα στεριώσουν, θα επεκταθούν θα γίνουν πραγματικό κτήμα όλων μας, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, πολιτών.

Το κείμενο το προσυπογράφουν οι παρακάτω υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Σ.Β

1. Λεμοντζόγλου Μανόλης, Βιβλιοθήκη Γ/σίου Μαγούλας, N. Αττικής
2. Καραβανίδου Ελένη, Βιβλιοθήκη 1ου Ε.Λ Ελευσίνας
3. Γιώτα Τσώλη, Βιβλιοθήκη 3ου Γ/σίου Ιλίου Αττικής
4. Παπαγεωργίου Πέννυ, Βιβλιοθήκη 54ου Ε.Λ. Αθήνας
5. Φραγκοπούλου Μαρία - Νενέλα, Βιβλιοθήκη 40ου Ε.Λ Αθήνας, Γκράβα
6. Τοπαλίδης Αλέξανδρος, Βιβλιοθήκη 3ου Γ/σιου Κερατσινίου
7. Πανταζόπουλος Στέλιος, Βιβλιοθήκη ΕΛ Αγίου Στεφάνου, Ν. Αττικής
8. Κλάγκου Ρούλα, Βιβλιοθήκη 30ου Γ/σίου Αθήνας
9. Μπαρμπέρης Γιώργος, Βιβλιοθήκη 3ου Ε.Λ. Ηλιούπολης, Ν. Αττικής
10. Καρασαββόγλου Δόξα, Βιβλιοθήκη 6ου Ε.Λ Αιγάλεω, Ν. Αττικής
11. Βέη Ελένη, Βιβλιοθήκη Ε. Λ. Διονύσου Αττικής
12. Φλωροπούλου Άννα, Βιβλιοθήκη Πειραματικού Ε.Λ Ιωνιδείου Πειραιά
13. Σαμαρά Σταματία, Βιβλιοθήκη Ε.Λ Μακρακώμης, Φθοιώτιδας
14. Καραγεώργου Νίκη, Βιβλιοθήκη Ε.Λ. Σπερχειάδας Ν. Φθιώτιδας
15. Μαντατζή Στέλλα, Βιβλιοθήκη 6ου Ε.Λ. Καβάλας
16. Κουτλή Δέσποινα, Βιβλιοθήκη 2ου Ε.Λ Ιλίου, Ν. Αττικής
17. Σώτηρα Ντίνα, Βιβλιοθήκη ΤΕΕ Γαλατά Τροιζινίας
18. Αυγερινάκου Παναγιώτα, Βιβλιοθήκη Γ/σίου & Λ.Τ. Ν. Μοναστηρίου, Φθιώτιδας
19. Αντωνοπούλου Ελένη, Βιβλιοθήκη Γυμνασίου Αγ. Άννας, Εύβοιας
20. Κουκουρλή Αθηνά, Βιβλιοθήκη 1ου ΤΕΕ Καβάλας
21. Πάνου Κων/να, Βιβλιοθήκη 1ου Ε.Λ. Άργους
22. Χαραλαμποπούλου Νάντια, Βιβλιοθήκη Ε.Λ Τυμπακίου, Ν. Ηρακλείου Κρήτης
23. Τζίμας Πέτρος, Βιβλιοθήκη Ε.Λ. Χρυσούπολης Καβάλας
24. Τατάγια Ευαγγελία, Βιβλιοθήκη Πειραματικού Λυκείου Αθηνών
25. Πορφύρης Δημήτρης, Βιβλιοθήκη 3ου Γ/σίου Πτολεμαΐδας
26. Παπασπυροπούλου Λίλη, Βιβλιοθήκη 2ου Γ/σίου Αιγάλεω, Ν. Αττικής
27. Φατσέας Στέλιος, Βιβλιοθήκη 2oυ Γ/σίου Αγ.Βαρβάρας, Αττικής
28. Δημόκα Ε., Βιβλιοθήκη 9ου Λυκείου Λάρισας
29. Λουλάκη Ιωάννα, Βιβλιοθήκη 1ου Γ/σίου Καστοράς
30. Σωτηρίου Αντιόπη, Βιβλιοθήκη Ε.Λ. Μαντουδίου Ευρυτανίας
31. Ελεφάντη Μαρία, Βιβλιοθήκη 21ου Ε.Λ Αθήνας
32. Δήμου Χάρης, Βιβλιοθήκη 4ου Ε.Λ. Πετρούπολης, Αττικής
33. Γεωργακόπουλος Σπύρος, Βιβλιοθήκη 1ου Γ/σίου Ελληνικού, Αττικής
34. Βασιλειάδης Ηλίας, Βιβλιοθήκη 1ου ΕΛ Δράμας
35. Παπαδοπούλου Παρασκευή, Βιβλιοθήκη Ε.Λ Κέδρου
36. Παπαχειμώνα Μαριέττα, Βιβλιοθήκη 3ου Ε.Λ. Αμαρουσίου, Αττικής
37. Κιουλμουράτογλου Τάσος, Βιβλιοθήκη 1ου ΤΕΕ Γιαννιτσών
38. Βαρδάκα Έλσα, Βιβλιοθήκη 1ου Ε.Λ Επανομής, Θεσσαλονίκης
39. Αρβαντά Αγγελική Βιβλιοθήκη 5ου Γυμνασίου Σερρών
40. Μάνος Τζιμπραγός Βιβλιοθήκη 8ου Ε.Λ Περιστερίου, Αττικής
41. Μανδράκου Γεωργία Βιβλιοθήκη 1ου Ε.Λ Μεταμόρφωσης, Αττικής
42. Γκέκας Βασίλης, Βιβλιοθήκη 2ου Γ/σίου Πτολεμαΐδας
43. Κουμπαρούλη Ελισάβετ, Βιβλιοθήκη 3ου Ε.Λ. Πύργου.
44. Μανουσογιαννάκη Ολυμπία, Βιβλιοθήκη Ε.Λ. Μύρινας Λήμνου
45. Τσαμκιράνη Ειρήνη, Βιβλιοθήκη Ε.Λ. Ν. Περάμου, Καβάλας
46. Κυρίμη Σοφία, Βιβλιοθήκη 6ου Γυμνασίου Ζωγράφου
47. Καρέτσου Δέσποινα, Βιβλιοθήκη 1ου Γ/σίου Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Αττικής
48. Νίνος Μανώλης Βιβλιοθήκη 9ου Γυμνασίου Περιστερίου

=================================================================================

ENGLISH TRANSLATION


The smallest country is my home
The tiniest of houses
Enormous pots of flowers bloom
In my little back yard.
To water them is for the State
But to embellish, mine.

Odysseas Elytis’ “The Garden of Illusions”


TEACHERS IN CHARGE OF SCHOOL LIBRARIES:
“Are we real, or just an illusion?”


Five years ago, the teachers assigned by the Ministry to take charge of the newly founded School Libraries, undertook a labour of love. The action was innovative in Greek education as it was –still is- creative, challenging and appealing.

All these years we have watched closely the press releases regarding the parties concerned in the S.L. materialization programme. Some articles were over-critical, others enthusiastic. On the whole, publishers, library scientists and journalists who signed them, all agree on the importance of the new institution and propose ways to enhance, enrich and upgrade it.

For the last two years criticism has centered –among other things- on the creation of the 268 new S.L.s (an admittedly poor production for such a rich cultural background as ours), funds, library catalogues and staffing (the latter should be effected with a long-term perspective, not otherwise).

Naturally, we wish for the answers to be given by state officials. Rather than dwelling on much-discussed matters, what we teachers in S.L.s would like to ask is this: Does the image of S.L.s reflected on the Press correspond to reality? Everybody may write hymns about a S.L.’s possibilities but who has written a single line on what has already been achieved?

What strikes us the most is the constant reference to S.L.s as “sad”, “vacant” and “deserted” places where silence reigns and undisturbed spiders spin their webs!

At this point, we would like to thank a respected journalist of the morning Press who, having written a series of articles on S.L.s, presented the other side of the story and spoke highly of the libraries he was invited by teachers to visit (Kathimerini, 20/2/2005). The same goes for his fellow-journalist who, was initially worried about “non-existent or underfunctioning libraries”. After speaking with us, she was kind enough to highlight S.L.s’ achievements despite the State’s indifference. (Kathimerini, 20/4/2005).

On the contrary, according to a well-known library scientist’s point of view (13/2/2005)
-teachers should implement their scientific knowledge in the classrooms rather than act as librarians
-since teachers are assigned to a library post, why shouldn’t librarians accordingly teach in the classroom?
Such views were even broadcasted on a Greek private channel as far back as 31/6/2002 (Channel Seven, “Fakelos Paideia”)

As the people mainly responsible of a demanding task, which includes daily contact with library users (students, teachers and school staff), organization, promotion and implementation of knowledge in a student-centered, pro-learning frame, we feel we have a say in all this. In spite of working in silence for some time now, we have, however, gained a small group of loyal supporters who are impressed by S.L.s’ work: library journals, theatrical happenings, musical concerts, seminars, visiting authors, school project presentations, student and staff training on Information Literacy, are but a few of the various S.L. activities, that can also be seen on their webpages. The latter are hosted in He.S.Li.F Hellenic (Gr) School Library Forum (http://3gym-kerats.att.sch.gr/library/forum), an e-meeting place and valuable consultant for S.L. teachers.

All this requires constant briefing on educational matters and the publishing world. Ours is a role that includes librarianship and secretarial services apart from its scientific side. We support school programmes (Health Education, Environmental Studies, Innovative projects, Cultural programmes etc) with all library utilities, we produce informative material for fellow-teachers and distribute evaluation papers for our members to fill in, so as to improve library services.

Above all, though, we function as teachers in constant pedagogical alert, as we cope with students on a daily basis through the appealing world of Information Society.

Let it be clearly stated that the librarians’ demand for employment does not conflict with our post in S.L.s, since a school library needs both teachers and librarians to function, as declared in the Minister’s decree (128800/Γ7/19-11-2003), that spoke of librarian-coordinators, who would assist S.L.s’ intercollaboration. Teachers are hardly the ones to materialize such a government decision, even if we do have some procedural objections to it.

There cannot be a dividing line between the school library and the classroom. Library skills can only be taught in relation to the syllabus. A S.L.’s main role is to search for, evaluate information, and pass it on, as well as teach through student-centered, active learning models. Who is trained to do so, if not a teacher? Why is it that in most countries worldwide S.L.s are staffed with teacher-librarians whose first degree is in Education? It should also be taken into account that postgraduate studies on Teacher Librarianship are offered by Teacher Training Colleges abroad.

The 37,5 weekly working hours in Greek S.L.s surpasse a teacher’s 30-hour-timetable and violates our working rights. Yet, there are so many things to be done in terms of routine work and extra-curricular activities, that we frequently work overtime. This is a challenge we wilfully accept out of pure passion for the book, for knowledge, for civilization and for our students.
However, we do need our efforts to be acknowledged, especially among other educators. Sometimes we face such ignorance, as to answer for inexistent bonuses. We are even envied for our …relaxing post!
When library members crowd to borrow books, to navigate, to ask for advice, to play chess or to listen to music, to search for information, the pace becomes hectic. There is no such thing as a deserted library. This is clearly a misunderstanding. Our beautiful –yet neglected by authorities- libraries are alive and kicking but require support, both financial and moral.

Apart from support, we believe that what is needed is time. Time for mentalities to change, for the teaching staff to alter lifelong habits and update their methods by making use of this invaluable tool within school grounds. Let us cease to be so critical –imperfections will be found anywhere- and assume a more positive view when it comes to promoting an innovative institution.
As for us who work in S.L.s, we remain faithful to our first and foremost role as teachers, but apply it in a different space, outside a classroom, and in different working conditions.

We are still waiting for everyone concerned about S.L.s to respond…
On the brink of a new school year, we teachers in S.L.s still wonder: “Will the libraries we have grown so fond of develop –with or without us- and become an integral part of school life?”

May 2005

The article is signed by 48 Teachers in S.L.s
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic       Π.Φ.Σ.Β. - He.S.Li.F. Forum Index -> Δελτίο Τύπου - Press Articles All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group