1η θέση σε όλη την Ελλάδα



Real inventors






Μόλις βγήκαν τα αποτελέσματα του 1ου Πανελλήνιου διαγωνισμού δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε την μεγάλη επιτυχία των μαθητών μας Παναγιώτα Τρελλοπούλου και Γιώργου Κρανιδιώτη να πάρουν την πρώτη θέση στην κατηγορία των γυμνασίων σε όλη την Ελλάδα. 

Για πρώτη φορά συμμετείχαν σε  έναν τέτοιο διαγωνισμό μεγάλης σημασίας για τα ελληνικά δεδομένα διότι οι διοργανωτές του διαγωνισμού ήταν:
O Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, η Ε.Π.Υ, το ΙΤΥΕ Διόφαντος, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων,το Πανεπιστήμιο Κύπρου,  το Πολυτεχνείο Κρήτης, το ΤΕΙ Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, η Σχολή Ικάρων, η ΑΣΠΑΙΤΕ,το Ίδρυμα Ευγενίδου, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, το ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, το TEI Δυτικής Μακεδονίας, το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, το ΤΕΙ Πελοποννήσου, το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, το GUnet, η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος, η Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, η Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση STEM, o Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος

και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας διοργανώνουν, τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών.


ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

(Αναλυτικό κείμενο προβληματισμού)

Παύλος Χαραμής
Γ. Γραμματέας
Κέντρου Μελετών
και Τεκμηρίωσης
της ΟΛΜΕ
Εισαγωγικά

Ένα πρωτόγνωρο φαινόμενο αντιμετωπίζει τις τελευταίες δεκαετίες το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Πρόκειται για την πληθώρα των παιδιών μεταναστών που φοιτούν στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποτέλεσμα των ισχυρών μεταναστευτικών ρευμάτων που έχουν κατάληξή τους τη χώρα μας. Οι εντυπώσεις που προκαλεί η ισχυρή παρουσία μεταναστών είναι πιο έντονες, αν αναλογιστεί κανείς ότι μέχρι τη δεκαετία του ?70 η Ελλάδα ήταν ουσιαστικά αφετηρία ισχυρών μεταναστευτικών ρευμάτων, τόσο προς χώρες της Ευρώπης όσο και προς άλλες ηπείρους (κυρίως Αμερική και Αυστραλία). Η εξέλιξη αυτή της Ελλάδας, από χώρα αποστολής σε χώρα υποδοχής μεταναστών, έχει προκαλέσει δυνατούς κραδασμούς σε όλα τα επίπεδα της ελληνικής κοινωνίας, όπως και στο εκπαιδευτικό της σύστημα, ένα σύστημα από παράδοση εθνοκεντρικό, συγκεντρωτικό και δύσκαμπτο, κατευθυνόμενο κατά βάση από μονοπολιτισμικές αντιλήψεις και πρακτικές.

Εισαγωγή
«Πίσω από τον όρο «ανθρώπινο σχολείο» βρίσκονται χωρίς αμφιβολία οι ιδέες του Neill για ένα «ελεύθερο σχολείο χωρίς καταπίεση» με τις πολύ χαμηλές απαιτήσεις που συνειδητά καλλιεργεί στους μαθητές αντί να τους μορφώνει συστηματικά και σε βάθος. Προτιμά, αυτή η παιδαγωγική αντίληψη, το παιχνίδι αντί για το μάθημα, τον Ορφέα αντί τον Προμηθέα» [*1].
«Summerhill είναι το όνομα ενός μικρού σχολείου, αλλά σημαίνει ένα από τα σημαντικότερα πειράματα στον τομέα της εκπαίδευσης. Στα σαράντα χρόνια της ύπαρξής του, ο ιδρυτής του απέδειξε (παρ' όλη την αποθάρρυνση και τις διάφορες κατηγορίες) μια απλή αλήθεια, η ελευθερία λειτουργεί. Θεωρώ το Neill, μαζί με τον Pestalozzi και τον C. Cook σαν έναν από τους μεγαλύτερους μεταρρυθμιστές δασκάλους» [*2].
Το Summerhill συμπλήρωσε ήδη εβδομηνταπέντε (75) χρόνια λειτουργίας. Το διαχρονικό ταξίδι του με προορισμό την ευτυχία των μαθητών του και «όχημα» την ελευθερία τους, συνεχίζεται αδιάκοπα παρά τις διχογνωμίες που προκαλεί στον εκπαιδευτικό κόσμο.
Θα επιχειρήσουμε μια παρουσίαση του σχολείου «θρύλου», επικεντρώνοντας στο ιδεολογικό του υπόβαθρο και στη λειτουργία του, εξετάζοντάς τα στο χθες και στο σήμερα.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας για την δημιουργική σχολική χρονιά 2015-2016.
Σε αυτή την ηλεκτρονική έκθεση βλέπουμε ένα μικρό μέρος από τα έργα που ξεχώρισαν με την φαντασία τους, το πάθος τους, την τεχνική αρτιότητα και συνολικά με την αισθητική τους.
Συγχαρητήρια και πάλι... ο δάσκαλος σας.